To the point materialize means come into being, becoming reality, …

Sharing knowledge and passing it on effectively.

Theoretical knowledge and, above all, practical understanding are essential to get a comprehensive picture and make independent decisions. For years, we have been happy to share our knowledge and experience to help entrepreneurs or future decision-makers with practical skills and knowledge to ensure their own success.

WIRTSCHAFTSKAMMER WIEN

Seit 2005: Unternehmensberatung für Marketing, Kundenkommunikation und Werbung

AUSTRIAN MARKETING UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES

2001 – 2003: Übung zum Praxisfeld Werbung: Creative Positioning und traditionelle Markenpositionierung

ACADEMIE FÜR ART DIRECTION & DESIGN, AMSTERDAM

1999 – 2010: Lektorat für Art Direction und Design

FHW, FACHHOCHSCHULSTUDIENGANG FÜR MARKETING & SALES, WIEN

2002 – 2007: Lektorat: Kommunikationsmanagement, Werbung

UNIVERSITÄT WIEN, INSTITUT FÜR PUBLIZISTIK UND KOMMUNIKATIONSWISSENSCHAFTEN

1999 – 2003: Übung zum Praxisfeld Werbung: Creative Positioning und traditionelle Markenpositionierung

WIRTSCHAFTSKAMMER BURGENLAND

2004: Fachvorträge zum Thema: „Wo ein Kunde, da ein Weg“

LANDESINNUNG WIEN / BEKLEIDUNGSGEWERBE

Fachvorträge/Workshops zum Thema: „Erfolgreiche Kundenkommunikation“